
(English below)
Sted: Nykirken (Strandgaten 197B, 5004 Bergen)
Dato: 07-04-24
Døren åpner: 19:30
Konsertstart: 20:00
Pris: 50/100/150/200 (Lenken kommer snart)
Akkordeonbuch (2020-2022)
Musikarane i dag er forskarar på instrumenta sine; dei utviklar dei klanglege og tekniske moglegheitene på ein virtuos måte. For meg som komponist, betyr dette å halde rom opne der denne nye og alternative virtuositeten kan utfalde seg. Eg vil skape ein slags tidvis forskyvd teamwork-situasjon, der utøvarane, basert på klare forslag frå komponisten, kan forme ein eigenartet framstilling av verket. I Akkordeonbuch, eit work-in-progress, finst det stykke som er tydeleg formulerte, men som samtidig har uendelege moglegheiter for formgiving og opnar for eigen forsking. Det er ønskjeleg at framstillinga held seg levande og stadig fornyar seg. I tillegg finst det stykke som ble utforma en détail. Sergej Tchirkov er ein sentral kreativ partnar i prosjektet. I fleire år har vi møtt kvarandre jamleg for å diskutere forholdet hans til instrumentet og forskinga hans. Eit lengre samtale frå januar 2016 har eg også spelt inn; det vart ei viktig basis for Akkordeonbuch. Dette gav meg eit bilete av akkordeon si «psykologi». Sjølv om prosjektet Akkordeonbuch har sveva mellom oss sidan 2014, kom eg først i slutten av 2020 i gang med komposisjonsarbeidet. Ei viktig tematikk i trekkspillboka er forholdet mellom kroppen og lyden: Forskjellige kroppshaldningar påverkar lyden med stor direkteheit. I Akkordeonbuch finst det stykke der også kroppshaldningar er komponerte, noko som til tider kan leie til eit kort framkomst av teatermusikk. Kroppshaldningane kan også gå imot notetekst for å skape ein konflikt mellom kropp og lyd.
Akkordeonbuch omfattar 17 stykke: 7 lengre (ca. 5 til 9 minutt) og 10 korte (ca. 2 minutt). Ein fullverdig framføring vil truleg vare omlag 70 minuttar. Stykka er knytte saman som i eit nettverk; etter klare reglar kan ein utøvar røre seg i dette nettverket og generere heilt ulike rekkjefølgjer av stykka. Difor kan også framstillinga av syklusen stadig endre seg. Dei lange stykka handlar prosessuelt om forholdet mellom kropp og melodi. Dei korte stykka er primært tenkt harmonisk og består delvis av styrt improvisasjon.
Alfred Zimmerlin vart fødd i 1955 og han er ein komponist og improvisatør. Zimmerlin studerte musikkvitskap, musikketnologi og komposisjon (under Hans Wüthrich og Hans Ulrich Lehmann). Han har ei aktiv konsertkarriere som improviserande cellespelar med mange ulike grupper i Europa og USA. I 36 år var han medlem av det innovative komponistkollektivet og improvisasjonstrioen KARL ein KARL. Zimmerlins omfattande verkliste inkluderer pianostykker, kammermusikk med eller utan elektronikk, vokalmusikk, orkestermusikk og musikkteaterverk. Hans mangfaldige aktivitetar er dokumenterte på fleire lydbærande media. Han mottek blant anna Kulturpreis des Kantons Zürich i 2014 og den sveitsiske musikkprisen i 2016. Frå 2010 til 2022 var han professor i free inprovisation ved FHNW Hochschule für Musik – Musik-Akademie Basel / Sonic Space Basel.
Sergej Tchirkov (*1980, St. Petersburg) er akkordeonist, kurator og forskar med base i Bergen. Tchirkov har ein sterk interesse for samtidsmusikk, noko som har ført han inn i samarbeid med komponistar som blant anna Pierluigi Billone, Hanna Eimermacher, José María Sánchez Verdú, Ivan Fedele, Tamara Friebel, Klaus Lang, Dmitri Kourliandski, Elena Rykova, Dieter Schnebel, Gérard Zinsstag, Ida Lundén, Sergej Newski og Thomas Kessler. Gjennom slike samarbeid har han urframført rundt 300 verk for trekkspel. I dag arbeider han som stipendiat i kunstnarisk utviklingsarbeid ved Universitetet i Bergen, Fakultet for kunst, musikk og design, Griegakademiet, og er styremedlem i nyMusikk Bergen. Tchirkov sine siste kuratoriske og kunstnariske aktivitetar inkluderer antikrigskonsertar for organisasjonar som arbeider med menneske som vart råka av krigar.
Det langsiktige prosjektet Akkordeonbuch blir støtta av Pro Helvetia, den sveitsiske kulturstiftinga, og Grieg Academy / Universitetet i Bergen (Noreg). Begge skal få ei hjarteleg takk.
_______________________________________
Alfred Zimmerlin (b. 1955) is a composer and improviser. Zimmerlin studied musicology, music ethnology, and composition (under Hans Wüthrich and Hans Ulrich Lehmann). He has an active concert career as an improvising cellist with many different groups in Europe and the USA. For 36 years, he was a member of the innovative composer collective and improvisation trio KARL ein KARL. Zimmerlin’s extensive repertoire includes piano pieces, chamber music with or without electronics, vocal music, orchestral music, and musical theater works. His diverse activities are documented in several audio-carrying media. Among other things, he received the Kulturpreis des Kantons Zürich in 2014 and the Swiss Music Prize in 2016. From 2010 to 2022, he was a professor of free improvisation at the FHNW Hochschule für Musik – Musik-Akademie Basel / Sonic Space Basel.
Sergej Tchirkov (*1980, St. Petersburg) is an accordionist, curator, and researcher based in Bergen. Tchirkov has a strong interest in contemporary music, which has led him to collaborate with composers such as Pierluigi Billone, Hanna Eimermacher, José María Sánchez Verdú, Ivan Fedele, Tamara Friebel, Klaus Lang, Dmitri Kourliandski, Elena Rykova, Dieter Schnebel, Gérard Zinsstag, Ida Lundén, Sergej Newski and Thomas Kessler. Through such collaborations, he has premiered around 300 works for accordion. Today he works as a research fellow in artistic development work at the University of Bergen, Faculty of Art, Music and Design, Grieg Academy, and is a board member of nyMusikk Bergen. Tchirkov’s latest curatorial and artistic activities include anti-war concerts for organizations working with people affected by wars.
Akkordeonbuch (2020-2022)
A. Zimmerlin writes about the work:
Musicians today are researchers of their instruments; they develop the sonorous and technical possibilities in a virtuoso way. For me, as a composer, this means keeping spaces open where this new and alternative virtuosity can unfold. I want to create a kind of occasionally shifted teamwork situation where the performers, based on clear suggestions from the composer, can shape a unique presentation of the work. In Akkordeonbuch, a work in progress, there are pieces that are clearly formulated but, at the same time, have endless possibilities for design and open up for their own research. It is desirable that the production remains alive and constantly renews itself. In addition, there is the piece that was designed en détail.
Sergej Tchirkov is a key creative partner in the project. We have met regularly for several years to discuss his relationship with the instrument and his research. I have also recorded a longer conversation from January 2016; it became an important basis for the Akkordeonbuch. This gave me an image of the accordion’s «psychology.» Although the Akkordeonbuch project has been hovering between us since 2014, I only started the composition work at the end of 2020. An important theme in the accordion book is the relationship between the body and the sound: Different postures affect the sound with great directness. In Akkordeonbuch, there is a piece in which body postures are also composed, something that can sometimes lend itself to a brief appearance of theater music. The body postures can also go against the sheet music to create a conflict between body and sound.
Akkordeonbuch comprises 17 pieces: 7 longer (approx. 5 to 9 minutes) and 10 short (approx. 2 minutes). A full performance will probably last around 70 minutes. The piece is linked together as if in a network; according to clear rules, a performer can move in this network and generate completely different sequences of the piece. Therefore, the presentation of the cycle can also constantly change. The long pieces are procedurally about the relationship between body and melody. The short pieces are primarily conceived harmoniously and partly consist of controlled improvisation.
The long-term project Akkordeonbuch is supported by Pro Helvetia, the Swiss cultural foundation, and the Grieg Academy / University of Bergen (Norway). Both will receive a heartfelt thank you.
